Turnhoutsebaan 150

2110 Wijnegem

+32 (0)472 45 62 80

Social
  • telefoon relatietherapie
  • facebook
  • linkedin

Copyright 2020 © Colybry

Webdesign by

IMG_6907_edited.png

Change your thoughts

and you change your world

    Verplaats stress in vreugde

    Iedereen ondervind stress in het dagdagelijkse leven. Een drukke job, gezondheidsproblemen, social media - overload, pensioenplanning, rekeningen en belastingen, een goede relatie hebben met je partner, planningen en structuur krijgen in het gezinsleven, een ideale job vinden, hobby uitoefenen… Er rust heel wat op onze schouders. Tijd om deze stress van je schouders te schudden.



    Enkele tips die jou mogelijks kunnen helpen:


    1. Verander je denkwijze, dan verandert ook elke andere gewoonte.

    De manier waarop je denkt, vormt jou en hoe je in het leven staat. Bij het opstaan vermijd je best negatieve gedachten. Je zal elke dag minder en minder gaan oordelen. Je zal meer dankbaarheid vinden, meer om lief te hebben, maar voornamelijk ook beter dingen te kunnen begrijpen door open minded te zijn. Hierdoor ervaar je sowieso minder stress, en zal je gelukkiger de dag doorkomen. Verander dus je dagelijkse gedachten in een positieve mindset en je gewoontes zullen automatisch mee veranderen.


    2. Bij het opstaan, aan de ontbijttafel, onder de douche… Stel jezelf de vraag waarvoor je dankbaar bent over mensen vanuit jouw omgeving of huisdieren in jouw leven.

    Begin je dag kalm en rustig door je dankbaarheid te overlopen aan dierbaren. Vermijd werkproblemen, het nieuwsbericht, social media… Denk aan dat moment waar je energie uit put en vreugde brengen in jouw leven. Het brengt je meer geluk.


    3. Sta stil bij de kleine dingen die je hebt.

    Je hebt de gewoonte om elke dag onder de douche te kruipen, je een ontbijtje te gunnen, de radio te beluisteren, de verwarming op te zetten, water drinken wanneer je dorst hebt,… geweldig toch? Miljoenen mensen kennen en hebben dit niet. Sta stil bij de dingen die vanzelfsprekend zijn. Verander je dagdagelijkse gedachten.


    4. Stop met mensen te beoordelen en kies ervoor om hen goede wensen te geven.

    In plaats van geïrriteerd te raken en te oordelen tegen de slechte chauffeur, trage klant aan de kassa, besluiteloze mensen… tracht hen in stilte het beste te wensen. Dit neemt onnodige stress weg. Verander jouw gedachten en creëer een nieuwe gewoonte.


    5. Vermijd doemdenken.

    Stop negatief te denken en zoek het positieve in elke situatie die jou geen goed gevoel geeft. Sta stil bij lastige situaties, maar ook wanneer je een rustig moment hebt. Wat gaat wel goed in deze situatie? Trek je hieraan op. Je gaat zwarte gedachten vermijden en jouw kostbare tijd zal niet meer verspild worden aan frustraties.


    6. Meditatie on the go.

    Train je geest om in het moment te zijn door meditatie. Las momenten van stilte in gedurende de dag en let op je ademhaling. Je kan dit thuis en op het werk doen! Je zal je zen voelen en je emoties beter te baas zijn. Verander je denkgewoontes hiermee…


    7. Vallen en opstaan, omarm het!

    Voor altijd de goede weg opgaan, is iets ondenkbaar. Je leert uit je fouten. Je zal niet definitief gelukkig kunnen zijn/blijven, het blijft een lange reis. Je zal niet definitief gelukkig zijn als je op pensioen kan gaan, als je een miljoen wint, … Geniet van de momenten die op je pad komen. Je leeft maar 1 keer! Creëer nieuwe gewoontes door haalbare doelstellingen te vormen en dankbaar te zijn van dag tot dag.


    #stress #vreugde #meditatie #positief #mindset #life #lifecoach #lifestyle #levensstijl

    Colybry, juli 2019