Turnhoutsebaan 150

2110 Wijnegem

+32 (0)472 45 62 80

Social
  • telefoon relatietherapie
  • facebook
  • linkedin

Copyright 2020 © Colybry

Webdesign by

IMG_6907_edited.png

Change your thoughts

and you change your world

    Hoe je relatie onderhouden gedurende de quarantaine ter bestrijding van Covid-19?

    Het nieuwe coronavirus Covid-19 verandert de manier waarop iedereen zijn dagelijks leven leidt, miljoenen van ons isoleren zichzelf en sociale afstand neemt plaats. Colybry heeft adviezen opgesteld om voor uw relatie met partner, familie, kinderen, vrienden en collega's te zorgen.



    Verbonden blijven

    • Als u zichzelf thuis isoleert, voelt u zich mogelijk niet verbonden met anderen. Maak gebruik van sociale media, sms, instant messaging, telefoon- en videoberichten als manieren om verbonden te blijven - zelfs in hetzelfde huis!

    • Wees creatief over hoe u online verbinding maakt. Je kunt ervoor zorgen dat je vrienden een video-bericht sturen voor een kopje thee, samen online games spelen of grappige memes delen op sociale media.

    • Afhankelijk van waar u werkt, kunnen vergaderingen mogelijk nog steeds plaatsvinden via video- of telefoonconferenties. Probeer de telefoon op te nemen en controleer hoe uw team het doet terwijl u thuis werkt.

    • Als je buren hebt die zichzelf isoleren, kun je aanbieden om voor hen naar de supermarkt te gaan of wat boeken af ​​te geven.

    • Het starten van een community WhatsApp-groep of Facebook-groep om elkaar gedurende deze tijd te helpen, zal mensen aanmoedigen om hulp te vragen wanneer ze die nodig hebben. Je kunt ook via de deur notities plaatsen met je contactgegevens erop, zodat ze weten dat je vrij bent om te helpen.

    • Hoewel het niet wordt aangeraden om handen te schudden of te knuffelen, kun je mensen begroeten met de Indiase groet van Namaste, waarbij je je handpalmen in een gebedshouding houdt of lichtjes buigt. U kunt zelfs plezier maken met het verzinnen van uw eigen virusbestendige begroetingen.

    • Help uw kinderen om vrienden en familie een videoboodschap te sturen als ze te jong zijn om dit zelf te doen.


    Hoe je kinderen steunen?

    • Alle kinderen zijn verschillend op basis van hun ervaringen, opvoeding, leeftijd en persoonlijkheid. Houd hier rekening mee wanneer u nadenkt over hoe u met hen kunt praten.

    • Uw kinderen kunnen vele vragen en zorgen hebben in deze tijd. Probeer verenigd te zijn in wat u hen vertelt. Het kan voor hen een verwarrende tijd zijn en dit kan erger worden als ze tegenstrijdige informatie van ouders krijgen.

    • Blijf bij feiten en communiceer kalm en bewust in eenvoudige taal.

    • Verwijder alle mythen om ze gerust te stellen. Afhankelijk van hun leeftijd kun je samen de ware feiten opzoeken vanuit een betrouwbare bron zoals de overheidswebsite.

    • Praat overdag met hen over coronavirus in plaats van dicht bij het slapengaan, zodat ze een goede nachtrust kunnen krijgen.

    • Laat ze weten dat ze met je kunnen komen praten als ze zich zorgen maken over dingen die ze hebben gezien of gehoord van vrienden of op sociale media.

    • Blijf controleren hoe uw kinderen zich voelen. Dingen veranderen en zo ook hun gevoelens. Haal je kinderen buiten in de tuin of in het park om wat stoom af te blazen, maar volg het advies van de overheid op.

    • Als je merkt dat je geïrriteerd raakt door je kinderen, wees dan niet te streng voor jezelf. Dit is voor iedereen een uitdagende tijd.

    • Probeer uw dag in beheersbare brokjes te structureren. Dit zal helpen om een ​​routine te creëren en verveling te verminderen.



    Hoe je relatie het beste onderhouden?

    • Uw routines en rollen kunnen veranderen als u of u beiden vanuit huis werkt. Dit kan een uitdaging of een kans zijn, dus probeer het voor u te laten werken door regelmatig in te checken hoe dit werkt.

    • Als je de neiging hebt om ruzie te maken of te kibbelen, accepteer dan dat je dat kunt overzetten op wat jullie allemaal over het virus denken. Misschien wilt u de tips voor het omgaan met argumenten nader bekijken en deze op de situatie toepassen.

    • Misschien wilt u zoveel mogelijk van de situatie weten, terwijl uw partner er de voorkeur aan geeft elke dag te nemen zoals die komt. Onthoud dat er veel verschillende manieren zijn om met stressvolle situaties om te gaan en dat jouw manier niet de enige is.

    • Iets wat je meestal irritant vindt aan je partner kan nuttig worden in een crisis of ze kunnen je verrassen door hoe goed ze met dingen omgaan. Laat ze weten hoeveel je dit waardeert.

    • Mogelijk moeten grote en moeilijke gesprekken in de wacht worden gezet terwijl u met de huidige situatie omgaat - dit is vooral het geval als één van u ziek is of denkt dat ze symptomen kunnen hebben.

    • Mogelijk hebt u bejaarde ouders of andere familieleden met gezondheidsproblemen en u maakt zich bepaalde zorgen over deze mensen. Probeer te begrijpen of uw partner op dit moment prioriteit moet geven aan deze mensen.

    • Mogelijk moet u creatief worden met de ruimte als u allebei thuis werkt. Deel om de beurt de meest comfortabele plek.

    • Door met uw hond te gaan wandelen, kunt u het huis uit, waardoor u wat ruimte krijgt en eventuele spanningen kunt verminderen. Blijf de richtlijnen van de overheid volgen.

    •  Als u zich niet in hetzelfde huis bevindt, wees dan creatief over hoe u contact houdt. Zo kun je via videoberichten een date night regelen waarbij je allebei samen eet, een glaasje wijn drinkt en babbelt.

    • Als je al relatieproblemen had, begrijp dan dat samenzijn in hetzelfde huis deze naar de oppervlakte kan brengen. Misschien wilt u relatietherapie via de webcam overwegen om u door de dingen heen te helpen. Neem hiervoor contact bij Colybry.


    Negativiteit vermijden

    • Behandel elkaar vriendelijk, vooral wanneer de buitenwereld bedreigend kan aanvoelen.

    • Als u zichzelf isoleert, heeft u waarschijnlijk veel meer tijd over. Bedenk hoe u deze tijd kunt gebruiken op een manier die de familie / u als koppel op de langere termijn zal helpen.

    • Als je gefrustreerd raakt met anderen in huis, is het misschien een idee om te delen hoe je je voelt door contact op te nemen met een vertrouwde vriend.

    • Als iemand iets zegt of doet om van streek te maken, probeer dan tot tien te tellen en haal diep adem. Het kan zijn dat u niet langer de behoefte voelt om te 'reageren'.

    • Kies je gevechten en weeg af of ze het op dit moment waard zijn.

    • Onthoud dat kinderen zullen leren van hoe je met conflicten omgaat. Houd hier rekening mee als u allemaal samen onder één dak bent.


    Verminder angsten

    • U kunt ervoor kiezen om elke dag te beginnen met een snelle check-in, zodat iedereen weet hoe het met anderen gaat. Het helpt u ook om eventuele zorgen weg te nemen, zodat u zich vervolgens op andere zaken kunt concentreren.

    • Als iemand zich zorgen maakt over het coronavirus of een ander probleem, luister dan naar hem en probeer te begrijpen hoe hij zich voelt. Beschuldig hen niet van overdreven reageren. Als iemand ziek is of zich zorgen maakt over het coronavirus, vermijd dan andere lastige problemen, tenzij het echt nodig is.

    • Bepaal wat u kunt controleren: uw eigen gedrag en moedig familie en vrienden aan om het overheidsadvies op te volgen.

    • Probeer catastrofale taal te vermijden. Dingen van de tafel vegen kan ook de angst vergroten, dus probeer een evenwicht te vinden.

    • Als iemand zich zorgen maakt, luister dan naar hun specifieke zorgen en onderzoek samen de feiten.

    • Onthoud dat zelfisolatie niet voor altijd is. Je doet het om iedereen gezond te houden, dus geef jezelf een schouderklopje.



    Zelfzorg

    • Bedenk manieren waarop u uw creativiteit kunt ontketenen. Misschien wil je aan de slag met een aantal boeken die je al heel lang wilde lezen, probeer te tekenen of doe-het-zelf.

    • Als u niet onwel bent, is sporten een goede manier om stress te verlichten en gezond te blijven, zowel mentaal als fysiek. Of het nu gaat om een online yogales of het uitlaten van uw hond, het zal uw geestelijke gezondheid en uw relaties waarschijnlijk goed doen.

    • Meditatie kan een geweldige manier zijn om te ontstressen en je te concentreren op het huidige moment.

    • Als je het gevoel hebt dat je teveel in je hoofd hebt, kan het helpen om alles te begrijpen als je een dagboek bijhoudt over hoe je je voelt.

    • Zorg ervoor dat u voldoende water drinkt, regelmatig gezonde maaltijden eet en voldoende slaapt.

    • Als u vanuit huis werkt, probeer dan gedisciplineerd te zijn over het houden van kantooruren en neem voldoende pauzes.

    Zowel relatietherapie als individuele coaching, kan verder online gebeuren via de webcam. Neem contact op om een online afspraak te maken.


    maart 2020, Colybry

    #relatietherapie #colybry #therapie #relatieproblemen #relatie #covid19